Muradiye Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aşağa gitmek
ebrar
ebrar

Ramazan hangi gün başladı? 810
Kadın Koç
Horoz
Mesaj Sayısı : 388
Doğum tarihi : 29/03/69
Yaş : 55
Nerden : türkiye
Bilgi :
Muradiye Forum Bilgi Paylaşım PlatformuRep Gücü : 0
Rep Puan : 0
Kayıt tarihi : 09/02/09
http://www.kadinca.hareketforum.com

Ramazan hangi gün başladı? Empty Ramazan hangi gün başladı?

Perş. Şub. 12, 2009 2:24 am
Şöyle diyenleri işitiyoruz:
(Hilali gözetlemekle ilgili 20 yıllık birikimim olduğu için bu konuyu iyi biliyorum.)
CEVAP
70 yaşındayım. Benim de 40 yıllık birikimim var. Buna rağmen, (Bu konuyu sizden daha iyi bilirim) demem yanlış olur. Bir konu üstünde çok çalışmak, yaşlı olmak, muhakkak doğruyu bilmek anlamına gelmez.

Yine deniyor ki:
(Suudiler, hilalin görülmesini esas alıyorlarsa da, hesapla hareket ediyorlar. Türkiye ise hesaba dayanıyor; ama rüyetle hareket ediyor. Her ikisi de hata içindedir. Cumartesi günü ictima yani kavuşum olacağına göre, Ramazan orucu Pazar günü başlayacaktır.)
CEVAP
Bu, vehhabilerin hesabıdır. Onlar kavuşumu esas alıyorlar ve Pazar günü oruca başlamışlardır. Peki, Diyanetinki doğru mudur? Hesap olarak doğru ise de, önceden ilan etmeleri yanlış olur. Şöyle derlerse doğru olur:
(Hesaba göre, kavuşum şu gün şu saat olacak, ertesi günü hilal şu ülkenin şu şehrinden veya şu şehirlerden görünebilecektir. Dinimize göre hilalin doğması değil, görünmesi şarttır. Eğer dünyanın herhangi bir yerinden hilal görülmezse, Ramazan o gün değil, bir sonraki gün başlayacaktır. Dünyanın herhangi bir yerinden hilal görülürse, Pazartesi günü oruca başlanacaktır.)
Genelde dünyanın herhangi bir yerinden görülebildiği için hesaplar doğru çıkmaktadır.

70 yıllık birikimi olan merhum hocamız, bu konuda aşağıdaki hususları bildiriyor:

(Merakıl-felah)daki hadis-i şerifte, (Ayı görünce oruç tutunuz! Tekrar görünce, orucu bırakınız!) buyuruldu. Bu emre göre, Ramazan ayı, hilalin [yeni ayın] görülmesiyle başlar. Hilali görmeden önce yapılan hesapla, takvimle başlamanın caiz olmadığını, (İbni Abidin) kıble bahsinde ve (Eşiat-ül-lemeat) ve (Nimet-i islam) sahipleri bildirmişlerdir. Şaban ayının otuzuncu gecesi, güneş batınca, hilali aramak ve görünce gidip kadıya haber vermek, vacib-i kifayedir. Takıyyuddin Muhammed ibni Dakik diyor ki: (İctima-ı neyyireyn)den 1-2 gün geçmeden, hilal hiç görülemez.

Ramazan olması için Şaban’ın 29. günü, güneş battıktan sonra, hilali, yani gökte yeni ayı aramak ve ayı görmek, eğer görülmezse, Şaban ayını 30’a tamamlamak lazımdır. Bulutlu havada hilali bir âdil Müslüman kadın veya erkeğin gördüm demesiyle, açık havada ise, birçok kimsenin şehadet etmesiyle [söylemesiyle], kadı yani ahkam-ı islamiyyeyi tatbik eden hâkim, Ramazan olduğunu ilan eder. Kadı bulunmayan yerlerde, bir âdil Müslümanın hilali gördüm demesiyle Ramazan olur. İki âdil kimsenin gördüm demeleriyle bayram olur. Ramazana ve bayrama takvimle, hesapla başlamanın caiz olmadığı (Fetava-ı Hindiyye)de de yazılıdır.
Hilali görmekle Ramazanın başlaması, hesapla anlaşılandan bir gün sonra olabilir. Bu hesaplar, kameri ayın başladığı vakti bulmak için değildir. Hilalin görülebileceği geceyi anlamak içindir. İmam-ı Sübki de böyle buyurdu. İmamın sözünü tersine çevirenlere aldanmamalıdır. (Tahtavi ve Şernblali haşiyeleri)

İbni Abidin, birinci cilt, 289. sayfada, kıble tayinini bildirirken, diyor ki:
(Ramazan-ı şerifin birinci gününü anlamakta takvimlere güvenilmemeli, buyurdular. Çünkü oruç, gökte yeni ayı görmekle farz olur. Peygamber efendimiz, (Hilali görünce oruca başlayınız!) buyurdu. Hâlbuki hilalin doğması, görmekle değil, hesapladır ve hesap sahih olup, hilal, hesabın bildirdiği gecede doğar. Fakat o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilalin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlamak lazımdır. Çünkü İslamiyet böyle emir buyurmuştur.) [S. Ebediyye, Oruç bahsi]

Yine deniyor ki:
(Yanlış olduğunu bile bile, sırf herkesten ayrılmamak için biz de, Pazar günü başlamak gerekirken, Pazartesi günü oruca başlayacağız.)
CEVAP
Bu çok yanlıştır. Ramazan ayı Pazar günü başlasaydı, kimseye söylemeden gizlice oruç tutulabilir. Eğer Pazar günü Ramazan ise, o gün oruç tutmamak haram olurdu. Ramazanın son günü bayram ise o gün yine oruç tutmak haram olur.

Bir söz vardır: Merd-i Kıbti, şecaat arz ederken sirkatini söyler. Yani Kıbti’nin merdi, kahramanlıklarını anlatırken, yaptığı hırsızlıkları söyler demektir. Bunlar da, 20 yıllık birikimleriyle haram işlediğini alenen ilan ediyorlar. Haram işlemeyi yiğitlik olarak göstermek, kıyamet alameti olsa gerektir.

Pazar günü oruca başlayıp Ramazanın son günü bayram yapmak, yukarıda açıklandığı gibi tamamen dine aykırıdır.
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz